​Forbrændingsmotoren

Næsten al transport på vejene er i dag baseret på forbrændingsmotoren, det være sig diesel eller benzin drevne motorer.

Ekstra kort fortalt så virker forbrændingsmotoren sådan:

  • Motorblokken er konstrueret med 4-8 cylindre.
  • I hver cylinder er der et stempel, som via en plejlstang er forbundet med krumtappen.
  • I cylindrene forbrændes en blanding af luft og diesel eller benzin meget hurtigt.
  • Forbrændingens varmeudvikling presser stemplet ned og det får krumtap akslen til at rotere.
  • Oven på motoren er topstykket placeret. Benzindampe ledes gennem topstykket til cylinderen. Udstødningsgasser ledes bort via topstykket.
  • Under motoren finder man bundkarret. Biundkarret indeholder olie til smøring af alle bevægelige dele i motoren.
  • Sidder cylindrene på række, kaldes det en rækkemotor. Oftest har denne type motorer 4-6 cylindre.
  • Sidder cylindrene over for hinanden i en vinkel, kaldes det en V-motor. Busser og lastbiler har ofte en V-motor.​
 
 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Bremsegården i Tilst ApS

​Sintrupvej 11B, 8220 Brabrand - Find vej

​CVR: 30811356

Kontakt os

Tlf.: 86 22 45 44
E-mail: bremsegaarden@mail.dk

Åbningstider

Mandag - fredag: 07.00 - 16.00​

​Weekend: Lukket